فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

ابراز نگرانی ماکرون و اردوغان در خصوص وضعیت مسجدالاقصی

اردوغان و ماکرون
شناسهٔ خبر: 4038582 - 
رؤسای جمهوری ترکیه و فرانسه در تماس تلفنی در خصوص وضعیت موجود در مسجد الاقصی و اقدامات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهوری ترکیه و فرانسه، در گفتگویی تلفنی به بررسی اوضاع خاورمیانه به ویژه شرایط حاکم بر مسجدالاقصی پرداختند.

اردوغان و ماکرون درباره وقایع اخیر مسجدالاقصی گفتگو و از اعمال محدودیت‌ها در مسجدالاقصی، تشدید تنش‌ها در قدس و کشته شدن چندین نفر در این تنش‌ها ابراز نگرانی کردند.

رؤسای جمهوری ترکیه و فرانسه توافق کردند که تلاش های مشترکی را برای حل بحران و برقراری آرامش انجام دهند.

اردوغان و ماکرون برداشتن گام‌های فوری را برای پایان دادن به تنش‌ها در قدس ضروری دانستند.

رؤسای جمهوری دو کشور همچنین درباره تحولات سوریه و لیبی و بحران در روابط قطر و چند کشور عربی گفتگو و تبادل نظر کردند.

اردوغان با اشاره به سفر خود به عربستان، ‌کویت و قطر  که از امروز آغاز خواهد شد بر اهمیت حل بحران در روابط قطر با کشورهای عربی از راه مذاکره تاکید کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی