فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۱ ب.ظ

ماکرون به دنبال تغییر شکل اروپا است

 

۹۶/۰۵/۳۱ :: ۱۳:۱۸

 رویترز: ماکرون به دنبال تغییر شکل اروپا است

خبرگزاری فارس: رویترز: ماکرون به دنبال تغییر شکل اروپا است

خبرگزاری رویترز نوشت که رئیس‌جمهور فرانسه با گرایش به سمت کشورهای اروپای شرقی، قصد دارد تا اروپا را به گونه‌ای متفاوت شکل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که بریتانیا در تلاش است تا از اتحادیه اروپا خارج شود، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که باید در راستای همگرایی هر چه بیشتر اقتصادی اقدام کرد و در این راستا به حمایت هر چه بیشتر شهروندان نیاز است. رئیس‌جمهور فرانسه با این اقدامات تلاش می‌کند تا اروپا را به گونه مورد نظر خود شکل دهد.

رویترز نوشت که فرانسه مدتهاست که از کشورهای شرق اروپا درباره مزیت ناعادلانه در زمینه بخش اشتغال انتقاد کرده است. ماکرون به تازگی در سفری 3 روزه به اروپای مرکزی و شرق اروپا تلاش کرد تا حمایت‌ها برای قوانین مربوط به بخش کار را جذب کند که به نوعی شکاف بین شرق و غرب (اروپا) منجر شده است.

این سیاستمدار 39 ساله می‌کوشد تا با اتریش ارتباط خوبی برقرار کند. اتریش کشوری است که با 4 کشور اروپای شرقی مرز دارد.همچنین سفر به رومانی، بلغارستان و اتریش و نیز دیدار با سران جمهوری چک،مجارستان، لهستان و اسلوواکی در دستور کار ماکرون قرار دارد.

در روزهای آتی، اصلاحات در منطقه یورو، همکاری دفاعی و مسئله مهاجرت دیگر مسئله‌ای است که ماکرون در دیدار با سران آلمان، اسپانیا و ایتالیا به آن خواهد پرداخت.

انتهای‌پیام/م

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی