فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

وزیر خارجه فرانسه: پیش شرطی در خصوص رفتن یا ماندن اسد نداریم

لودریان
شناسهٔ خبر: 4069564 - 
وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود تأکید کرد که پاریس هیچ پیش شرطی در خصوص باقی ماندن یا رفتن اسد از سوریه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العربیه ، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «فلورانس پارلی» وزیر دفاع این کشور در نشست خبری مشترک با «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در بغداد حاضر شدند.

در این نشست خبری چند موضوع مهم مربوط به عراق و تحولات خاورمیانه به ویژه سوریه مورد بررسی قرار گرفت، لودریان تأکید کرد که اولویت فرانسه در عراق مقابله با داعش به عنوان یک گروه تروریستی است.

وی تأکید کرد با وجود پیروزی های حاصل شده از سوی نیروهای مسلح عراقی اما نبرد عراق علیه داعش همچنان ادامه دارد و عراق در شرایط فعلی در وضعیت صلح و جنگ قرار داد اما می تواند با همت نیروهای مسلح خود این وضعیت را پشت سر بگذارد.

وزیر خارجه فرانسه ضمن تأکید بر اینکه اولویت برای پاریس در سوریه در شرایط فعلی مقابله با تروریسم است، در خصوص مذاکرات طرف های سوری در ژنو اعلام کرد که هیچ پیش شرطی مبنی بر لزوم برکناری یا باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه وجود ندارد و پاریس از تصمیم خود سوری ها در این زمینه حمایت می کند.

وزیر دفاع فرانسه نیز اعلام کرد که حضور این کشور در سوریه در راستای مقابله با تروریسم است و این کشور از هر اقدامی برای گسترش مناطق کاهش تنش و آتش بس در سوریه حمایت می کند. وزیر دفاع فرانسه یادآور شد کشورش با انجام حملات شیمیایی از سوی هرگروهی در سوریه مخالف است و تلاش خواهد کرد روند ورود کمک های بشر دوستانه به سوریه تسهیل شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۴
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی