فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

 

۹۶/۰۶/۰۷ :: ۱۱:۴۱


 رایزنی سران اروپایی- آفریقایی در پاریس درباره بحران مهاجران


خبرگزاری فارس: رایزنی سران اروپایی- آفریقایی در پاریس درباره بحران مهاجران

مقامات اروپایی و آفریقایی در پاریس تشکیل جلسه دادند تا درباره چگونگی حل بحران ایجاد شده در پی ورود شمار زیادی پناهجو از آفریقا به اروپا تبادل نظر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سران کشورهای اروپا و کشورهای آفریقایی که محل ورود به اروپا هستند، با هدف رایزنی درباره بحران پناهجویان و توقف ورود پناهجویان از آفریقا به اروپا در پاریس تشکیل جلسه دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در پایان این نشست مقرر شد که به کشورهای چاد و نیجر هر چه زودتر 50 میلیون یورو داده شود تا  مرزهای خود به سمت لیبی را ایمن کنند. « محمد ایسوفودو» رئیس‌جمهور نیجر اعلام کرد که در بهترین حالت این کشور در ماه سپتامبر به رقم یاد شده نیاز دارد. «ادریس دبی» رئیس‌جمهور چاد هم با اشاره به مرز طولانی کشورش با لیبی اعلام کرد که برای کنترل اوضاع به 10 گذرگاه مرزی نیاز است.

همچنین قرار است که اتحادیه اروپا در کشورهای آفریقایی نیجر، چاد و لیبی شرایط را برای افراد بهتر کند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در این مورد و در جریان نشست پاریس گفت: « وضعیت به ویژه در لیبی غیرقابل قبول است و شرایطی باعث سفر پناهجویانی می‌شود که به دلیل مسایل اقتصادی راهی اروپا می‌شوند

مرکل افزود: « (حل) این موضوع هم به کمک‌ها در راستای توسعه مربوط می‌شود و همزمان پیام روشنی برای همه کسانی است که می‌خواهد به دلیل مسایل اقتصادی به اروپا می‌آید تا به کشورهای خود باز گردند

شرکت‌کنندگان از اقدامات گاردهای ساحلی لیبی و ایتالیا در زمینه پناهجویان تقدیر کردند.

ورود شمار زیادی از پناهجویان از آفریقا برای ورود به اروپا و غرق شدن عده قابل توجهی از افرادی که از مسیر دریای مدیترانه و به وسیله قاچاقچیان انسان سعی در رسیدن به قاره سبز دارند، یکی از مسایلی است که اتحادیه اروپا و آفریقا سعی در حل آن دارند.

انتهای‌پیام/م

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی