فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

دیدار علی مطهری با رییس کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس ملی فرانسه

پاریس - ایرنا - علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه با 'برونو استوده' رییس کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس ملی فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، مطهری در این نشست بر لزوم گسترش روابط فرهنگی میان ایران و فرانسه تاکید و ابراز امیدواری کرد که این ملاقات زمینه توسعه همکاری های فرهنگی و آموزشی را گسترش دهد.
وی با اشاره به قدمت فرهنگی ایران و فرانسه بیان داشت دو کشور قادر خواهند بود تا در مجموعه ای از موضوعات سینمایی، موسیقی، میراث فرهنگی با یکدیگر همکاری کنند.
مطهری معضل ایران ستیزی در غرب را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد کرد که دو کشور می توانند از طریق برگزاری هفته فرهنگ، زمینه شناخت فرهنگی دو ملت را فراهم آورند.
'برونو استوده' نیز ضمن استقبال پیشنهاد دکتر مطهری تاکید کرد که فرهنگ نقطه عطفی برای ایجاد مودت و همدلی میان کشور ها به شمار می رود.
وی گفت که در جریان سفر رئیس جمهوری فرانسه به ایران در سال آینده میلادی، به کشورمان سفر خواهد کرد.
در جریان این نشست شماری از اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس نیز سخنانی را در رابطه با فعالیت های این کمیسیون اظهار داشتند.
علی مطهری شامگاه دوشنبه گذشته به منظور توسعه روابط پارلمانی وارد پاریس شد.
وی روز گذشته با 'فرانسوا دو روژی' رئیس مجلس ملی فرانسه دیدار کرده بود.
بر اساس برنامه اعلام شده وی همچنین قرار است با رئیس کمیسیون فرهنگ، آموزش و ارتباطات مجلس سنا دیدار کند.
در این سفر شماری از نمایندگان مجلس از جمله جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی، محمدعلی وکیلی، احمد مازنی و طیبه سیاوشی شاه عنایتی اعضاء کمیسیون فرهنگی، حضور داشتند.
مطهری در رابطه با هدف از این سفر به ایرنا گفت که مراودات سیاسی و تجاری ایران و فرانسه طی دو سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و تهران تمایل دارد تا روابط خود را در همین راستا گسترش دهد. 
اروپام **1908 
خبرنگار: هادی نادری **ناشر : افشار دارابی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی