فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
  •  دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۱
  •  دسته‌بندی: فرامنطقه ای
  •  کد خبر: 96070301905
  •  خبرنگار : 71415

معترضان فرانسوی انبارهای سوخت را مسدود کردند

اعتراضات فرانسه



فعالان چندین اتحادیه تجاری فرانسه امروز (دوشنبه) در اعتراض به اصلاحات اخیر دولت امانوئل ماکرون در قوانین کار این کشور اقدام به جلوگیری از دسترسی به چندین انبار سوخت این کشور کرده و دولت ماکرون را به چالش کشیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز فعالان معترض اتحادیه تجاری در جنوب فرانسه ورودی پالایشگاه "لامد" شرکت توتال را مسدود کردند و در غرب فرانسه نیز این معترضان دسترسی به انبارهای سوخت در نزدیکی شهرهای "بوردو" و "لاروشل" را مسدود کردند.

اعضای این اتحادیه‌ها همچنین در راستای اقدام‌های اعتراضی خود عملیات‌های کندی ترافیک در اتوبان‌های نزدیک پاریس و شمال فرانسه را اجرا کردند.

پاسکال فاور، یک مقام اتحادیه تجاری "فورس اووریه" اظهار داشت: ما می‌خواهیم به اعتراضمان تا هر زمان ممکن ادامه داده و امیدوار هستیم که اقدامات انسدادی مشابه در دیگر نقاط فرانسه اتفاق بیفتد. شاید این کار باعث حرکتی از سوی امانوئل ماکرون شود.

دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به هدف جلوگیری از کمبود سوخت در این کشور نیروهای پلیس را در چندین انبار سوخت مستقر کرد تا نگذارد معترضان دسترسی به آنها را قطع کنند.

بنجامین گریوو، وزیر اقتصاد فرانسه گفت: بهترین کار برای دفاع از آرمان یک نفر این نیست که جلوی کار کردن مردم را بگیریم و اقتصاد کشور را با مانع روبرو سازیم. قرار است اصلاحات کارگری اخیر دولت ماکرون در روزهای آینده رسما به قانون تبدیل شود.

ماکرون روز جمعه رسما پنج حکم مربوط به این اصلاحات کارگری را امضا کرد و این نخستین اصلاحات مهم او از زمان رسیدن به ریاست جمهوری در ماه مه بود.

این قوانین جدید بیش از این با اتحادیه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته بودند و به موجب آنها شرکت‌ها آزادی بیشتری برای استخدام یا اخراج کارمندان و پذیرش شرایط کار به دست خواهند آورد.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۳
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی