فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ :: ۱۶:۴۴

 فرانسه از برنامه‌ای برای اصلاحات اقتصادی در اروپا خبر داد

خبرگزاری فارس: فرانسه از برنامه‌ای برای اصلاحات اقتصادی در اروپا خبر داد

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که رئیس‌‌جمهور این کشور طرحی دارد که به اصلاحات در منطقه یورو می‌پردازد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طرحی به منظور اصلاحات در اتحادیه اروپا دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری اتریش، ماکرون معقتد است که منطقه یورو باید وزیر دارایی خود را داشته باشد. وی همچنین خواستار اصلاحات اساسی در سازمان‌های اروپایی است.

ماکرون قصد دارد در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن، پیشنهادهای خود در مورد منطقه یورو را ارائه دهد. وی امیدوار است که این ایده در آلمان در مذاکرات برای تشکیل ائتلاف آتی دولت هم مورد توجه قرار گیرد. فرانسه برای عملی کردن این اقدامات به حمایت 100 درصدی آلمان نیازمند است.

این در حالی است که احزاب دموکراتیک آزاد و سبزها که از جمله گزینه‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی هستند، با برنامه‌های ماکرون موافق نیستند و از این رو احتمال اجرایی شدن آن هم کم است.

با این حال احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی اعلام آمادگی کرده‌اند تا به همراه فرانسه منطقه ارزی اروپایی را سر و سامان بدهند.

انتهای‌پیام/

+

دیدار سران آلمان و فرانسه در استونی/ مرکل: می خواهیم پایه ای برای اروپای موفق تر ایجاد کنیم

برلین - ایرنا - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که برای شرکت در 'اجلاس دیجیتال تالین' به پایتخت استونی رفته است، با استقبال از سخنرانی های اخیر رییس جمهوری فرانسه و رییس کمیسیون اروپا درباره اصلاحات در اتحادیه اروپا ، گفت: ما می خواهیم پایه ای برای یک اروپای موفقتر ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که مرکل در ارتباط با آینده اتحادیه اروپا گفت: ما می خواهیم اروپا را بر یک بنیان جدید قرار دهیم و پایه ای برای یک اروپای موفق تر ایجاد کنیم. 
مرکل همچنین از سخنرانی های اخیر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا درباره اصلاحات در اتحادیه اروپا استقبال کرد و گفت این نظرات نیرو و توانی برای توسعه اتحادیه اروپا و منطقه یورو ایجاد می کند. 
مرکل که حزب دموکرات مسیحی او در انتخابات روز یکشنبه آلمان با کسب حدود 33 درصد آراء پیروز شد و برای چهارمین بار هر چند از جایگاهی تضعیف شده به عنوان صدراعظم آلمان مسئول تشکیل کابینه ائتلافی شده است، گفت: درجه بالایی از توافق بین آلمان و فرانسه وجود دارد هر چند طبیعی است که اکنون باید درباره جزییات گفتگو کنیم. 
صدر اعظم آلمان تاکید کرد: اروپا نباید آرام بگیرد؛ اصلاحات در اتحادیه اروپا باید در خدمت رشد ، اشتغال و رقابت پذیری باشد. 
به گزارش ایرنا ، ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه 22 شهریور در سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت اتحادیه اروپا دیدگاهی برای اتحادیه اروپای پس از سال 2019 مطرح کرد که براساس آن حدود 30 کشور اروپایی از پول واحد اروپایی (یورو) استفاده خواهند کرد و همچنین منطقه مرزی بدون کنترل در مرزهای شرقی ایجاد خواهد شد. 
براساس پیشنهاد رییس کمیسیون اروپا، همچنین وزیر دارایی اتحادیه اروپا و صندوق پولی اروپایی ایجاد می شود. مقامات آلمان ، فرانسه و کشورهای شرق اروپا واکنش مثبتی به اظهارات یونکر نشان داده اند. یونکر در سخنرانی در پارلمان اروپا از دولت های اتحادیه اروپا خواست که خروج انگلیس از این اتحادیه را غنیمت بشمارند و همکاری ها در اتحادیه را تقویت کنند و کشورهای بیشتری وارد منطقه یورو بشوند. وی همچنین خواستار ایجاد یک صندوق پولی اروپایی شد تا اتحادیه پولی اروپا در برابر بحران های آینده مقاوم تر بشود. 
مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز در سخنرانی روز سه شنبه در دانشگاه سوربون خواستار تهیه نقشه راهی تا تابستان آینده برای اصلاحات در مدت 10 سال آینده (در اتحادیه اروپا) شد. وی خواستار اروپایی شد که بجای تطبیق با شرایط ، بتواند جهان را رهبری کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی