فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

نویسنده مطرح فرانسوی: ایران کشوری با نماد مردم سالاری دینی است

تهران- ایرنا- «آنتوان اسفر» خبرنگار و نویسنده مطرح فرانسوی گفت: ایران یک جمهوری اسلامی است و مردم سالاری دینی در این کشور حکمفرما و برگزاری انتخابات متعدد در ایران (ریاست جمهوری، مجلس و..) نماد این مردم سالاری است، درحالی که در عربستان انتخابات و مردم سالاری معنایی ندارد.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، کنفرانس «ایران و فرانسه در منطقه خاورمیانه: 2 کشور رقیب یا 2 متحد طبیعی؟» توسط «مرکز ایران و فرانسه» (Centre Franco-Iranien) و مدرسه عالی آزاد مطالعات روابط بین المللی (ILERI) در فرانسه برگزار شد. 
در این کنفرانس 2 ساعته که با حضور حدود 150 نفر از محققان و کارشناسان، دانشجویان دکترای، روسا و مسئولین شرکت های فرانسوی برگزار شد «ابوالقاسم دلفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و همچنین «آنتوان اسفر» (Antoine SFEIR) خبرنگار و نویسنده مشهور و پایه گذار نشریه «دفاتر شرقی» و رئیس شورای هیات مدیره مدرسه عالی آزاد مطالعات روابط بین المللی و «اریک دنوسه» (Eric DENECE) نویسنده و استاد دانشگاه و پایه گذار و رئیس مرکز فرانسوی مطالعات درخصوص اطلاعات (CF2R) سخنرانی کردند. 
«آنتوان اسفر» در این کنفرانس در سخنانی به ترسیم نقش ویژه ایران در منطقه خاورمیانه پرداخت و افزود: ایران کشوری با فرهنگ و تمدن دیرینه و اکثریت فارس و شیعه است و در عمل در میان اقیانوسی از کشورهای عرب و سنی محصور شده و تهدیدات شدید و جدی که از اطراف برعلیه این کشور وجود دارد، ایرانیان را تبدیل به ملتی مفتخر، بلند پرواز و در عین حال بسیار حساس کرده است. 
پایه گذار نشریه «دفاتر شرقی» درباره وضعیت کنونی منطقه خاورمیانه یادآور شد که ایرانیان اصطلاح «جنگ شیعه و سنی» را با قدرت رد می کنند و در واقع معضل خاورمیانه رویارویی عربستان با ایران است. 
وی گفت : آنچه در منطقه برخی از آن به عنوان «هلال شیعه» یاد می کنند ، در واقع یک «هلال ایرانی» است زیرا نباید از یاد برد که کل کشورهای منطقه در قدیم جزیی از امپراطوری های ایران باستان بوده اند و امروز از طریق بندر «صور» که تحت کنترل حزب الله لبنان است، به دریای مدیترانه دسترسی دارند. 
اسفر تاکید کرد: ایران یک جمهوری اسلامی است و مردم سالاری دینی در این کشور حکمفرما می باشد و برگزاری انتخابات متعدد در ایران (ریاست جمهوری، مجلس و ...) نماد این مردم سالاری است، درحالیکه در عربستان انتخابات و مردم سالاری معنایی ندارد.
رئیس شورای هیات مدیره مدرسه عالی آزاد مطالعات روابط بین المللی همچنین با تاکید براینکه آزادی مطبوعات در ایران تعجب آور است، افزود: هر فرانسوی که به ایران قدم می گذارد، با تعجب می گوید آنچه مشاهده کردم هیچ شباهتی با چهره ای که در غرب از ایران ترسیم شده، ندارد. 
آنتوان اسفر در پایان با یادآوری سفرهای متعددی که به همراه خوانندگان نشریه دفاتر شرقی به ایران انجام داده، تاکید بر میهمان نوازی و سطح بالای فرهنگ ایرانیان کرد و یادآور شد: در ایران نوعی عطش برای فرانسه وجود دارد و ایرانیان که عملکرد انگلیس را طی تاریخ خود هرگز از یاد نمی برند و به آمریکا نیز اعتماد ندارند ، به خوبی درک می کنند که فرانسه بهترین و مطمئن ترین متحد آنها در منطقه بوده و اینکه خیابان سفارت فرانسه در تهران، «نوفل لوشاتو» نام گذاری شده ، بهترین نماد سطح روابط و علاقه ایرانیان با فرانسویان است. 
شبد**1953**1010
**تنظیم کننده:مرتضی شحنه**انتشار دهنده:حسن معظمی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۲
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی