فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

محدویت های جدید فرانسه برای برگزاری نماز جمعه در پاریس

تهران - ایرنا - فرانسه برگزاری نماز جمعه در خیابان های بخش کلیشی در شمال پاریس را که در اعتراض به بستن مسجد مشهور این منطقه در خیابان اقامه می شد، ممنوع می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژرار کلمب» وزیر کشور فرانسه گفت که برگزاری نماز جمعه در بخش کلیشی در شمال پاریس را ممنوع می کند.
از فروردین ماه سال جاری که مسجد مشهور بخش کلیشی بسته و تبدیل به کتابخانه شد، مسلمانان این منطقه از پاریس به نشانه اعتراض نماز جمعه را در خیابان برگزار می کنند.
نمازگزاران می گویند دولت زمین مناسبی را برای ساخت مسجد جدید در اختیار آنان نگذاشته است؛ و دولت با وجود تایید این ضرورت، تاکنون اقدامی در این راستا نکرده است.
یک انجمن مسلمانان در پاریس اعلام کرده که جمعه بعد نماز را در مرکز شهر برگزار خواهند کرد.
روز جمعه 20 آبان ماه 100 نفر از سیاستمداران فرانسوی برای جلوگیری از برگزاری نماز در خیابان، در محل برپایی نماز جمعه تجمع کرده و سرود ملی فرانسه را با صدای بلند خواندند.
«رِمی موزو» شهردار کلیشی می گوید مسجدی دیگر در شمال همان منطقه هست، اما مسئولان برگزاری نماز با اشاره به کوچک بودن این مکان، آن را جای مناسبی برای برپایی نماز جمعه نمی دانند.
شبد**9416**1379
مترجم: علیرضا آقازاده** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی