فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

 در گفتگوی تلفنی با «حسن روحانی»؛

ماکرون: به توافق هسته ای ایران پایبندیم

امانوئل ماکرون
شناسهٔ خبر: 4151323 - 
دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور به توافق هسته ای ایران پایبند است، و موضوعات منطقه ای و موشکی باید بطور جداگانه مورد بحث قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ماکرون در گفتگوی تلفنی جداگانه با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پایبندی فرانسه به توافق هسته ای ایران (۲۰۱۵) را اعلام کرده است.

وی همچنین گفت که موضوعات منطقه ای و برنامه های مرتبط با موشک بالستیک باید بطور جداگانه مورد بحث و گفتگو قرار گیرند.

رئیس جمهور فرانسه در این تماسهای تلفنی جداگانه خود به رئیس جمهور ایران و نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تأکید بر ضرورت حفظ ثبات در لبنان گفت که «جدا نگه داشتن لبنان از بحران منطقه ای موضوعی حیاتی است» و از تمامی کشورهای منطقه خواست تا برای کاهش تنشها بطور مشترک فعالیت نمایند.

رویترز:

ماکرون در گفت‌وگو با روحانی خواستار مذاکره مجزا درباره برنامه موشکی ایران شد

۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

مکرون

رئیس‌جمهور فرانسه به رئیس‌جمهور ایران گفته است که پاریس به توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی با ایران پایبند است ولی موضوعات منطقه‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک باید به‌طور مجزا مورد مذاکره قرار گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر رئیس جمهور فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: امانوئل ماکرون در تماس‌های تلفنی جداگانه به رهبران ایران و اسرائیل گفته است که "این مسئله مهم است که لبنان را از بحران‌های منطقه‌ای دور نگه داریم". وی از همه کشورها در منطقه خواسته است تا برای کاهش تنش‌ها به‌طور جمعی همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور فرانسه به حسن روحانی رئیس جمهور ایران و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است که پاریس به توافقنامه هسته‌ای 2015 میلادی با ایران پایبند است ولی موضوعات منطقه‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک باید به‌طور مجزا مورد مذاکره قرار گیرد.

انتهای پیام/*

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی