فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

عراقچی: اروپا جدی و شفاف دربرابر موانع اجرای برجام موضع‌گیری کند

تهران- ایرنا - «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در دیدار با همتای فرانسوی خود در پاریس، خواستار موضع‌گیری شفاف و جدی اروپا در برابر موانع اجرای برجام و اقدامات برخی کشورها برای تضعیف آن شد.

به گزارش ایرنا، عراقچی در دیدار با «موریس گوردو مونتاین» قائم مقام وزیر امور خارجه فرانسه در چارچوب دور چهارم گفت وگوهای سیاسی، درخصوص توسعه روابط دوجانبه، اجرای برجام و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.
دو طرف در این گفت وگوها ضمن ارزیابی تحولات صورت گرفته در زمینه ارتقاء روابط دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر مبنای ظرفیت های موجود، همکاری و مشارکت دو کشور در زمینه تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای، مسائل محیط زیستی و مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.
معاونین وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه با ارزیابی مثبت گفت وگوهای منظم سیاسی، تداوم تبادل نظر هیات‌های سیاسی و رایزنی‌ رئیسان جمهوری و وزیران خارجه دو کشور در راستای کمک به شناخت متقابل و توسعه همکاری‌ها را مهم ارزیابی کردند.
سید عباس عراقچی در دیدار روز چهارشنبه با تاکید بر ضرورت پایبندی کامل طرف های برجام به تعهدات خود و با اشاره به گزارش های مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی کامل ایران، خواستار موضع گیری جدی‌تر اروپا در برابر اقدامات برخی کشورها برای تضعیف این توافق شد. 
معاون وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پاریس از توسعه همکاری شرکت‌های فرانسوی با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند، از افزایش 250 درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور طی دو سال اخیر ابراز خرسندی کرد.
وی همچنین با اشاره به تحولات مثبت در زمینه همکاری و روابط فرهنگی و دانشگاهی از جمله برگزاری نخستین کمیسیون مشترک علمی و تحقیقاتی فرانسه و ایران، برای توسعه این همکاری ها اعلام آمادگی کرد.
گوردو مونتاین با مثبت خواندن رایزنی‌ها میان مقام های دو کشور، نقش جمهوری اسلامی ایران را در زمینه تقویت ثبات منطقه‌ای حائز اهمیت برشمرد.
عباس عراقچی در سفر خود قرار است با «نیکولا دوریویه» نماینده فرانسه در گروه 1+5 و «فیلیپ اتین» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری این کشور دیدار کند و در موسسه فرانسوی روابط بین المللی به ایرا سخنرانی بپردازد.
شبس ** 9386 ** خبرنگار: مهران معینی جم**انتشاردهنده: عزیز موسوی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی