فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

 

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ :: ۱۸:۱۶

 عراقچی: برجام صرفاً به موضوع هسته ای محدود شده و هیچ ارتباطی با سایر مسائل ندارد

خبرگزاری فارس: عراقچی: برجام صرفاً به موضوع هسته ای محدود شده و هیچ ارتباطی با سایر مسائل ندارد

معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه برجام صرفاً، به موضوع هسته ای محدود شده و هیچگونه ارتباطی با سایر مسائل ندارد، گفت که ایران از هیچ کوششی در راستای تحقق صلح و ثبات منطقه فروگذار نمی کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به پاریس روز پنجشنبه ضمن دیدار با تیری دومونتبریال رئیس موسسه فرانسوی روابط بین الملل در جمع محققان این موسسه و سایر اندیشکده های فرانسوی درباره برجام، روابط دوجانبه ایران و فرانسه و مسائل منطقه ای و بین المللی سخنرانی کرد.

عراقچی با اشاره به توافق هسته ای به عنوان یک دستاورد مهم دیپلماسی در زمینه حل و فصل مسائل بین المللی تاکید کرد که برجام صرفاً، به موضوع هسته ای محدود شده و هیچگونه ارتباطی با سایر مسائل ندارد.

وی همچنین با تبیین سیاست ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای شامل لبنان ، سوریه، یمن، عراق،  بحرین و همچنین گروه تروریستی تکفیری داعش اظهار داشت که ایران صلح و ثبات در منطقه را صلح و ثبات خود می داند و از هیچ کوششی جهت تحقق آن فروگذاری نمی کند.

عراقچی گفتگوهای سیاسی با مقامات  فرانسوی در چارچوب دور چهارم گفتگوی سیاسی در پاریس را مفید و سازنده و در جهت تامین منافع طرفین قلمداد کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت روابط و همکاری های اقتصادی تهران و پاریس تاکید و تلاش جهت روان سازی هرچه بهتر بسترهای این همکاری ها را از الزامات  فعلی  روابط دو کشور بیان کرد.

عراقچی در جریان سفر دو روزه خود به فرانسه ضمن ملاقات با مقامات مختلف این کشور، بعدازظهر پنجشنبه پاریس را ترک کرد.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی