فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

گابریل: اصلاحات پیشنهادی ماکرون برای اروپا بر روند تشکیل دولت آلمان تاثیر می‌گذارد

گابریل



زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان و دموکرات ارشد حزب چپ میانه گفت، ‌اصلاحات پیشنهادی امانوئل ماکرون برای اروپا نقش مهمی در مذاکرات میان محافظه‌کاران آنگلا مرکل برای تشکیل دولتی با سوسیال دموکرات‌ها (اس‌پی‌دی) ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زیگمار گابریل، گفت از درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه برای تعیین یک بودجه جداگانه برای منطقه یورو حمایت می‌کند. گابریل هدایت حزب چپ میانه را تا اوایل امسال که به نفع مارتین شولتس، رئیس سابق پارلمان اروپایی کنار رفت، در دست داشت.

گابریل به مجله آلمانی فونکه و روزنامه فرانسوی اوئست-فرانس گفت: باید برای سرمایه‌گذاری بیشتر در آینده خودمان آماده باشیم. آلمان بزرگترین پیروز اتحادیه اروپاست و می‌تواند مشارکت بیشتری داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت، پیشنهادات ماکرون برای اصلاح اتحادیه اروپا در مذاکرات ائتلافی "بسیار مهم" خواهد بود؛ این مذاکرات قرار است هفتم ژانویه به دنبال شکست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در توافق با دو حزب کوچکتر آغاز شود. او گفت، از ایده ماکرون برای تقویت اتحادیه اروپا و تبدیل آن به یک بازیگر جهانی حمایت می‌کند.

حزب چپ‌میانه سوسیال دموکرات‌ها در ابتدا امید داشت پس از آن شکست انتخاباتی مفتضحانه در سپتامبر به حزب اپوزیسیون تبدیل شود اما برای ورود به دولت به همراه محافظه‌کاران و جلوگیری از برگزاری مجدد انتخابات متقاعد شد.

مرکل اوایل همین ماه پیشنهادات ماکرون را تایید کرده بود اما آلمان تا زمانی که دولت جدیدی نداشته باشد در هرگونه تصمیم‌گیری قاطع روی هرگونه پیشنهاد محدودیت دارد. او تاکید دارد که زمینه‌های مشترکی با سوسیال دموکرات‌ها درباره آینده اروپا وجود دارد و می‌گوید باید تا پیش از انتخابات آتی اروپایی در ۲۰۱۹ به سرعت روی اصلاحات اتحادیه اروپا کار شود.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۲
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی