شفقنا- کاخ الیزه از تاکید رئیس جمهوری فرانسه بر ضرورت پایبندی به برجام در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری صدا و سیمای مصر (egynews)، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) بامداد امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری این کشور روز شنبه با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفته و طی آن نیز بر ضرورت محافظت از توافق هسته ای با ایران و پایبندی تمامی طرف ها به تعهدات خود در چارچوب آن تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش، کاخ الیزه در بیانیه خود در این باره آورده که ماکرون و نتانیاهو همچنین ضرورت همکاری دو طرف در رابطه با برنامه موشکی بالستیک و فعالیت های منطقه ای ایران را مورد تاکید قرار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده که رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی روند صلح میان این رژیم و فلسطینیان در ادامه گفت و گوهای میان آنها در ۱۰ دسامبر گذشته را نیز بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی «الشرق الاوسط» مصر، کاخ الیزه روز جمعه نیز اعلام کرده بود که ماکرون در گفت و گوی تلفنی با همتای آمریکایی وی «دونالد ترامپ» بر اهمیت محترم شمردن توافق هسته ای با ایران از سوی تمامی امضاکنندگان آن تاکید کرده است.

لازم به ذکر است که رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه تصمیم گرفت با موافقت خود با ادامه تعلیق تحریم های ایران بر اساس توافق هسته ای، «آخرین فرصت» را به این توافق بدهد با این حال همزمان تحریم های جدیدی در رابطه با «تقض حقوق بشر و برنامه توسعه موشک» علیه ۱۴ فرد و نهاد ایرانی اعمال کرد.

خبر اصلی را در ایجی‌نیوز ببینید