فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵ ق.ظ

افزایش فشار بر ایران



تاریخ مخابره : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۲:۴۱
فایننشال تایمز؛
افزایش فشار بر ایران/ مذاکرات فشرده و جدی در راه است
وزرای خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ایران به توافق رسیده اند تا «مذاکرات فشرده و جدی» را درباره برنامه موشکی تهران و نفوذ آن در منطقه برگزار کنند.
ظریف افزایش فشار بر ایران/ مذاکرات فشرده و جدی در راه است
به این مطلب امتیاز دهید
100%0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، آمریکایی ها پس از اجرای برجام بارها تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده اند و اکنون هم به دنبال تغییر توافق و تشدید فشارها علیه تهران هستند.

 

 

پس از اظهارات اخیر ترامپ، اروپایی ها با وی همصدا شده و به دنبال مذاکرات جدیدی برای به اصطلاح "اصلاح برجام" هستند.

 

 

روزنامه فایننشال تایمز (FT)  در گزارشی زیر عنوان "کشورهای اروپایی در قبال تهدید ترامپ، فشارها بر ایران را افزایش داده اند" به این موضوع پرداخته که خلاصه ای از آن در پی می آید:

 

 

کشورهای اروپایی فشارها بر برنامه موشک های بالستیک ایران و نقش این کشور در درگیری های منطقه ای را افزایش داده اند.

 

 

این اقدامات در واقع تلاش اروپایی ها برای واکنش نشان دادن به تهدید "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن توافق هسته ای تاریخی با تهران بوده است.

 

 

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در کنار "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ایران به توافق رسیده اند تا "مذاکرات فشرده و جدی" را درباره برنامه موشکی تهران و نفوذ آن در منطقه برگزار کنند.

 

 

"سیگمار گابریل" وزیر خارجه آلمان پس از دیدار مقامات اروپایی با "محمد جواد ظریف" که هفته گذشته [میلادی] در بروکسل انجام شد، "رکس تیلرسون" همتای آمریکایی خود را در جریان این طرح قرار داده است.

 

 

دیدار با ظریف یک روز پیش از آن انجام شده بود که آقای ترامپ به امضاء کنندگان اروپایی توافق هسته ای 2015 هشدار داده بود که این "آخرین شانس" آن ها برای اصلاح توافق می باشد.

ترامپ همچنین اعلام کرد که تعلیق تحریم های هسته ای ایران را برای آخرین بار تمدید می کند.

 

 

کشورهای اروپایی برای حفظ برجام تلاش می کنند؛ توافقی که از نگاه آنان نمونه ای از توافق های بین المللی است که توانسته یک بحران پیچیده در سطح جهانی را آرام سازد ... اما برخی تحلیلگران هشدار می دهند حفظ برجام بدون حمایت آمریکا ممکن نیست.

 

 

دیپلمات های اروپایی اکنون مصرانه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از مقامات کاخ سفید هستند تا بفهمند آنچه آقای ترامپ می خواهد دقیقا چیست و چگونه می توانند به خواسته های وی طی ضرب الاجل 120 روزه پیش رو جامه عمل بپوشانند.

 

 

یکی از دیپلمات های اروپایی گفته است: اساسا اظهارات ترامپ یک اولتیماتوم برای اروپاست. یعنی اگر اروپایی ها طی چهار ماه آینده برجام را اصلاح نکند در کنار ایران ایستاده اند نه آمریکا.

 

 

هرچند مقامات رسمی آمریکا می گویند مذاکراتشان با اروپایی ها کاملا پیشرفت داشته است اما دیپلمات های اروپایی می گویند هنوز نیاز به اطلاعات بیشتری دارند تا جزئیات خواسته های کاخ سفید را درک کنند.

 

 

گفتنی است، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز انگلیس مبنی بر پذیرش ورود به «گفتگویی فشرده و جدی» در موضوع برنامه موشکی و مسائل منطقه ای توسط مقامات کشورمان در نشست اخیر در بروکسل را شدیداً تکذیب کرد و چنین ادعایی را بی اساس دانست.

 

 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز انگلیس مبنی بر پذیرش ورود به «گفتگویی فشرده و جدی» در موضوع برنامه موشکی و مسائل منطقه ای توسط مقامات کشورمان در نشست اخیر در بروکسل را شدیداً تکذیب کرد و چنین ادعایی را بی اساس دانست.
 

 

به نوشته ایلنا، قاسمی در همین ارتباط گفت: سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه دفاعی موشکی کشور کاملا مشخص و روشن است و دیگر کشورها نیز به خوبی از این موضع جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارند.
 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به جوسازی ها، تهدیدات، مواضع و دیدگاه های ایالات متحده آمریکا و دیگران، هیچ تغییری نکرده و همچنان که بارها اعلام شده است برنامه موشکی ایران کاملا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری نیست و طرح ادعاهای واهی و بی پایه و اساس، تغییری در این موضع اصولی و اساسی کشور ایجاد نخواهد کرد.
 

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی و سیاست های دفاعی بویژه برنامه موشکی خود را نخواهد داد.
قاسمی همچنین سیاست ایران در منطقه را سیاستی سازنده، ثبات ساز و در جهت تقویت هر چه بیشتر صلح و امنیت منطقه و جهان خواند.
 

 

وی در پایان افزود: بدخواهان و افراط گرایان اگر نمی توانند کمکی به ثبات و امنیت در منطقه بعمل آورند، اجازه ندارند نقش ایران را که برای مبارزه با تروریسم، ناامنی و بی ثباتی هزینه های بی شماری را پرداخت کرده است، نادیده گرفته و موجب تشدید هرج و مرج و ناامنی و توسعه تروریسم در منطقه شوند.

 

 

 

 

111

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۸
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی