فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

قانون منع تعقیب کمک‌کنندگان به مهاجران غیرقانونی در فرانسه تایید شد


16 تیر 1397 - 07:55:16 ق.ظ
قانون منع تعقیب کمک‌کنندگان به مهاجران غیرقانونی در فرانسه تایید شد
خبرگزاری آریا - با تایید شورای قانون اساسی فرانسه، کمک کنندگان به مهاجران غیرقانونی و پناهندگان، دیگر تحت تعقیب قضایی قرار نمی گیرند.
به گزارش روز شنبه پارس تودی به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، با تایید شورای قانون اساسی فرانسه، از این پس کمک کنندگان به پناهندگان و مهاجران دیگر تحت تعقیب قضایی قرار نمی گیرند.
این گزارش می افزاید، با تایید این شورا، چنانچه شهروندان فرانسوی تنها با مقاصد بشردوستانه به مهاجران و پناهندگان کمک نمایند؛ دیگر مشمول مجازات قضایی نمی شوند.
پیش از این فرانسویانی که اقدام به کمک به پناهندگان می کردند با خطر مجازات پنج سال حبس و جریمه نقدی سی هزار یورو روبرو بودند.
این یک پیروزی برای فعالان فرانسوی کمک کننده به مهاجران و پناهندگان، به ویژه «سدریک اورو» کشاورز فرانسوی محسوب می شود که به دلیل کمک به بیش از دویست پناهنده به مجازات زندان محکوم شده بود.
سدریک اورو از سال 2015 به دلیل کمک به صدها مهاجر غیرقانونی، به تحمل چهار ماه زندان محکوم شده بود. وکلای این کشاورز فرانسوی، به دلیل محکومیت وی، به شورای قانونی اساسی این کشور متوسل شده بودند.
ممنوعیت کمک کنندگان به پناهندگان 
شورای قانون اساسی فرانسه برای نخستین بار اصل برادری را بر دیگر اصول این کشور ارجحیت داده و تعقیب قضایی کمک کنندگان به پناهندگان را ممنوع کرده است.
برای اولین بار است که شورای قانون اساسی، اصل مهم جمهوری فرانسه یعنی «برادری» را به دیگر اصول مهم قانون اساسی ترجیح می دهد؛ 
جمهوری فرانسه بر پایه سه اصل «برادری، برابری و آزادی» بنا نهاده شده است. 
در تصمیم بی سابقه این شورا «منحصرا کمک بشردوستانه به افرادی که در شرایط غیرقانونی و سخت در خاک فرانسه زندگی می کنند، نمی تواند به عنوان یک جرم تعریف شود.»
نهادهای حقوق بشری، این تصمیم شورای قانون اساسی فرانسه را به منظور دفاع از حقوق پناهجویان و مهاجران در جهان بسیار مهم ارزیابی می کنند.
شورای قانون اساسی فرانسه ضامن پایداری «جمهوری» در فرانسه است.
این تصمیم شورای قانون اساسی فرانسه در حالی مورد حمایت سازمان های حقوق بشری واقع شده است که اروپا با بزرگترین چالش یک دهه اخیر یعنی بحران مهاجرت مواجه است و گروه های راست افراطی پس از جنگ دوم جهانی، بیشترین قدرت را در اختیار دارند.
بحران مهاجرت در اروپا
به دلیل جایگاه بالا و پراهمیت شورای قانون اساسی در جمهوری فرانسه و تصمیم گیری درباره کمک به پناهجویان غیرقانونی در این کشور، گروه های راست افراطی ملی گرا و مهاجر ستیز، دیگر نمی توانند نسبت به این تصمیم معترض باشند.
از این پس کمک بشردوستانه به اقامت و جابجایی مهاجران و پناهندگان غیرقانونی نیست. با این وجود کمک به ورود غیرقانونی این افراد به فرانسه مشمول مجازات زندان باقی خواهد ماند.110/135
منبع خبر: پارس تودی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی